داستان ما

| رواقِ منظرِ چشمِ من آشیانه‌­ی توست کَرم نما و فرود آ که خانه خانه­‌ی توست | همه چیز از تفال به حضرت حافظ آغازشد، در یک شبِ اردیبهشتیِ شیراز. سال ۱۳۹۲. میهمان‌نوازی آنطور که حافظ توصیفش کرده به سبکِ ایرانی؛ صمیمی و راحت. راحت بودن به اندازه‌ی استایل مهم است. کافه‌­ای با آجرهای سرخ و گُل‌­های شمعدانی و صندلی لهستانی و پالت که پُر نور باشه. مواد اولیه‌­مون تازه و درجه یک. پولِ رزرو نگیریم. هرچه خواستند بنشینند. پُر از پریز برای شارژ لب تاپ. به همین سادگی. و اینجوری شد که کافه‌سینما آغازشد. توی باغ‌فردوس، موزه‌سینما، بالای سالن سینماتوگراف.

مادر: سُفره از صفای ميزبان خُرّم می‌شه نه از مُرصّع پلو ... . (علی حاتمی)

شکل‌گیری برند کافه‌سینما

شکل‌گیری برند کافه‌سینما

کافه سینما؛ از پالت تا هنر روی قهوه کافه‌سینما(کافه‌گالری باغ‌فردوس)، در تیرماه ۱۳۹۲ در محل باغ‌فردوس (تهران، شمیران) شروع به کار کرد. طراحی مبلمان کافه‌سینما برمبنای تئوری هنر کاربردی یا همان Applied Art از پالت، چوب و فلز است. پالت‌های کافه‌سینما، این پیام را برای مردم و مشتریان دارد که ما باید با طبیعت مهربان باشیم. اینجا هر نوشیدنی، در لحظه با هنر تلفیق می‌شود.

.

در کافه‌سینما به هر نوشیدنی به عنوان یک اثر هنری نگاه می‌شود و باریستا با تمام وجود خود، علاوه بر تهیه نوشیدنی مطابق با استانداردهای کیفی از قهوه و مواد اولیه مرغوب، آن را در لحظه، با هنر تلفیق و آماده‌ی سِرو می‌کند. ضمن اینکه مزه و طعم و ترکیب نوشیدنی‌ها و خوراک‌ها با حال‌وهوای تاریخ سینما درست‌شده‌است. کافه‌سینما از همان ابتدای تاسیس، در راستای مسوولیت اجتماعی که برای چشم‌انداز اهداف خود ترسیم کرده‌بود به جمع حامیان مالیِ موسسه خیریه بهنام دهش‌پور پیوست.

ثبت علامت و نام تجاری «کافه سینما»

ثبت علامت و نام تجاری «کافه سینما»

نام و علامت تجاری «کافه سینما» به شماره ی ۲۲۳۶۶۶ و تاریخ ۱۳۹۳/۰۷/۲ به شرح زیر به ثبت رسمی رسیده است: نام علامت: كافه سينما (كافه گالري باغ فردوس) به فارسی و کلمات «CINEMA CAFE» به انگلیسی. توصیف علامت: داخل يك كادر مستطيل به رنگ سورمه اي روشن با زمينه ي سفيد عبارت «کافه سینما» طراحی شده به طوری كه حرف «ف» در عبارت «کافه سینما» تصوير نگاتيو فيلم است و عبارت لاتين «Cinema Cafe» به انگليسي زير آن درج شده است. نام شعبه ی كافه (کافه گالری باغ فردوس) به فارسي بين كلمه ي «كافه سينما» و عبارت لاتين «Cinema Cafe» نوشته مي شود ®

افتتاح دومین شعبه‌ در موزه استاد عزت‌الله‌انتظامی

افتتاح دومین شعبه‌ در موزه استاد عزت‌الله‌انتظامی

آقای بازیگر دلش نمی‌خواست خانه‌اش مثل خانه‌ی روبروئی که زمانی متعلق به علی نصیریان بود، برج شود. آرزو داشت خانه‌اش موزه شود و کار هنری در آن ادامه پیدا کند. همین شد که آن را به شهرداری تهران فروخت و شهرداری در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ پس از بازسازی و احداث یک بلکباکس ۸۰ نفره در زیر حیاط آن، به طور رسمی «خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی» را افتتاح کرد.

این بنا، در زمینی به مساحت۴۵۱ مترمربع احداث شده‌است. موزه استاد عزت‌الله انتظامی در شمالِ حیاط، با زیرمجموعه‌های شهر فرنگ، اتاق آیینه، تماشاخانه، گالری و تابلوی ثبت امضاء و یادگاری ویژه هنرمندان صاحب‌نام قرار گرفته‌است. از سمت چپ حیاط به یک سالن بلک‌باکس با ظرفیت ۸۰ نفر در زیرزمین وارد می‌شوید. دومین شعبه‌ی کافه‌سینما از خرداد ۱۳۹۵ در پشت‌بامِ این خانه‌موزه افتتاح شده‌ و هم‌اکنون میزبان شما کافه‌نشین‌ها و کافه‌رو هاست. شما را به صرف یک فنجان قهوه یا یک دورهمی دوستانه با حال‌وهوای خانه‌ی آقای بازیگر و خاطره‌بازی، در کافه‌سینما شعبه‌ی خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی دعوت می‌کنیم. نشانی: قیطریه، بلوار اندرزگو، روبروی تقاطع کاوه، خیابان احمدی، پلاک ۲۸، خانه موزه استاد عزت‌انتظامی، بامِ موزه، کافه‌سینما | تلفن: ۲۶۷۶۸۵۱۳

بازآفرینی هویت‌بصری

بازآفرینی هویت‌بصری

کافه‌سینما در یلدای ۱۳۹۵ پس از گذشت ۴۲ ماه از آغاز فعالیت، برمبنای چشم‌انداز توسعه‌ی برند، موقعیت نام تجاری و درک مخاطبین از محصولات و خدمات، از هویت بصری بازآفرینی‌شده‌ی خود رونمائی کرد. این بازآفرینی شامل لوگو و رنگ سازمانی و تمام طراحی‌های گرافیکی مرتبط با محصولات و خدماتِ کافه‌سینما بود. در این سال‌ها به این باور رسیدیم که در استراتژی کار و کسب، لوگو یکی از مهمترین قسمت‌هاست.

باتوجه به این که بسیاری از معماران و طراحان از عدد باستانی و مرموز فی برای طراحی‌های مدرن استفاده ‎کرده‌اند تصمیم گرفتیم تا ما هم در طراحی لوگوی جدید از تناسب طلائی فیبوناچی استفاده کنیم. سری فیبوناچی همواره در زمره‌ی یکی از رازهای کائنات قرار داشته است و در جهان طبیعت مثل رگه های درخشانی از یک امضای نامرئی از طرف خدا می‌درخشد. در طراحی لوگوی جدید کافه‌سینما، اصول زیر مدنظر قرار داده‌ شده‌است: ۱. سادگی در شناساندن ۲. به‌یادماندنی بودن ۳. بدون محدودیت سنی ۴. چندمنظوره‌بودن ۵. تناسب مفهومی

پیوستن کیترینگ کاناپه به کافه سینما

پیوستن کیترینگ کاناپه به کافه سینما

کاناپه به کافه‌سینما پیوست

كيترينگ كاناپه در سال ۱۳۹۱ فعاليت رسمي­‌اش را آغاز كرد. تمام فينگرفودها و سوشی‌­هاي برند كاناپه در آشپزخانه­‌ی آن طراحي شده و برگرفته از خوراک­‌های فرانسوي، ايتاليايي و آسياي شرقي است.

استفاده‌كردن از مواداولیه­‌ی درجه يك و تازه و همچنین نگه­داشتن كيفيت و بسته‌بندی زیبا و شکیل برای سالم­‌رساندن محصولات به خانه، مراسم و جشن‌­های شما از ويژگي‌­هاي كاناپه به شمار مي­‌رود.

اینک، با پیوستن کاناپه به کافه­سینما از یلدای ۱۳۹۵، دوره‌ی جدیدی برای این برند آغاز شده‌­است.

کاناپه به کافه­سینما پیوست

كيترينگ كاناپه در سال ۱۳۹۱ فعاليت رسمي­اش را آغاز كرد. تمام فينگرفودها و سوشی­هاي برند كاناپه در آشپزخانه­ی آن طراحي شده و برگرفته از خوراک­های فرانسوي، ايتاليايي وآسياي شرقي است.

استفاده كردن از مواداولیه­ ی درجه يك و تازه و همچنین نگه­داشتن كيفيت و بسته ­بندی زیبا و شکیل برای سالم­رساندن محصولات به خانه، مراسم و جشن­های شما از ويژگي­هاي كاناپه به شمار مي­رود.

اینک، با پیوستن کاناپه به کافه­سینما از یلدای ۱۳۹۵، دوره ­ی جدیدی برای این برند آغاز شده­است.